Wednesday, November 16, 2011

Extra! News Bulletin for November! ¡Boletín Informativo para noviembre!

Extra! Extra! Extra!
Monthly newsletter for the 5th Grade Spanish Immersion class, Atkinson Elementary.
November 16, 2011

By Maestra Alma D. Velázquez

Conferences are around the corner and if you still haven’t called to schedule one with the front office or outside the classroom, please do so AS SOON AS POSSIBLE. I want to have a chance to sit down with you and tell you how your child is doing so far this year and set some goals for the coming months for all of them.
The PTA’s direct fundraising campaign forms went home in the last couple of weeks. Please consider donating to this effort, which is the first way that we will try to find our overnight field trip in the spring. Following this effort, the PTA will help us determine how much money remains to be fundraised, and then we will move to plan our tamale sales for the year.
Here’s what we’re doing in the classroom:
Math:
We are well on our way into the second unit in our math curriculum, with students getting a better handle on concretely describing and outlining two-digit multiplication.
Reading:
In our Spanish reading block, we continue to explicitly describe skills that better help us understand our reading. We’ve talked about comparing and contrasting characters and stories, fact and opinion, the author’s purpose, among others. We’re making sure that we understand how to apply these skills in our readings in both languages.
Writing:
We are finishing our Personal Narrative unit, and are completing a sample of student writing that we can use to show what we have learned in writing since the beginning of the year.
Science:
Following our second field trip to Oaks Bottom, we are preparing individual oral presentations on specific subjects. They range from the human impact on the habitat of the wetland, to the intricacies of the wooly bear caterpillar, which is very common there.
Social Studies:
We are studying how different native people throughout the country used their natural resources to survive. Ask your child how the Cheyenne, in the Great Plains region, and the Iroquois, in the Northeastern region, did this. We will also learn about the Northwest’s Chinook and the Southwest’s Hopi.
Communications with the teacher:
Please remember that you can call me and leave me a message in the office at 503-916-6333, or email me at avelazqu@pps.net. You are also welcome to stop by for a brief chat before or after school any time or make an appointment with me if you’d like to talk about something more in-depth.
Thanks!
Thanks for everything you do every day to make sure your child comes to school ready to learn. Honestly, it’s an honor working with children who come from strong families.
Maestra Alma.
Clip here:
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
I read this monthly November newsletter.

Student Name: _______________________________

Parent’s signature: _________________________________

****Please send this portion back to class with your child.****






¡Extra! ¡Extra! ¡Extra!

Noticiero Mensual de la Clase de Quinto Grado/Inmersión, Atkinson Elementary School para su familia.
16 de noviembre de 2011.

Por Maestra Alma D. Velázquez
Las conferencias de otoño ya llegaron, y si usted todavía no se apunta, por favor hágalo LO MAS PRONTO POSIBLE.
Quiero tener una oportunidad de sentarme con usted y decirle como le va a su hijo/a hasta ahora en clase y llegar a un acuerdo con usted de las metas que debemos tener para los próximos meses.
La campaña directa de recaudación de fondos del PTA ya comenzó. Por favor considere contribuir a este esfuerzo, ya que esta será la primera manera que podremos recaudar fondos para nuestro viaje de trasnoche en mayo. Conforme se recauden fondos en esta campaña determinaremos con el PTA cuanto dinero debe de ser recaudado por medio de otros esfuerzos como las tamaleadas que planeamos.
Esto es lo que estamos haciendo en clase:
Matemáticas:
Hemos hecho mucho progreso en la segunda unidad de nuestro programa de estudios, y los estudiantes han mejorado en su habilidad de concretamente explicar sus métodos para resolver multiplicación de dos dígitos.
Lectura:
En la lectoescritura en español, continuamos aprendiendo como comprender la lectura usando destrezas y estrategias especificas. Hemos aprendido como comparar y contrastar personajes y cuentos, la diferencia entre hechos y opiniones, el propósito del autor, entre otros. También estamos usando estas destrezas en lecturas de ambos idiomas.
Escritura:
Estamos completando la unidad de relatos personales, y completando un ejemplo de la escritura de cada estudiante en ingles mostrando lo que han aprendido desde el principio del año.
Ciencias Naturales”
Después de nuestro último paseo a Oaks Bottom, estamos preparando presentaciones orales individuales de temas específicos. Están presentaciones varían en temas desde el impacto de los habitantes humanos en el humedal, hasta las características especificas de varios insectos que viven ahí.
Estudios Sociales:
Estamos estudiando la gente nativa de varias regiones de nuestro país, y especialmente, de cómo ellos usaban sus recursos naturales para sobrevivir. Pregúntele a su hijo/a acerca de cómo los Cheyenne, en las grandes llanuras, y los Iroqueses en la zona boscosa del este, hicieron esto. También aprenderemos sobre los Chinook de esta región y los Hopi del Suroeste del país.
Comunicación con la maestra:
Por favor recuerde que usted me puede llamar y dejar un recado con la oficina si marca 503-916-6333, y después el 1. También me puede mandar un correo electrónico a avelazqu@pps.net. Estad usted invitado a pasar para hablar brevemente conmigo antes o después de la escuela cualquier día, o para hacer una cita si quiere discutir algo con más profundidad.
Gracias por todo lo que usted hace todos los días para asegurarse que su hija/o venga a la escuela listo/a para aprender. Honestamente, es un honor trabajar con niños de familias tan fuertes.
Maestra Alma.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Yo leí este boletín del mes. (por favor corte y de esta porción a la maestra)
Nombre del estudiante: _______________________________
Firma del Padre: _________________________________

No comments:

Post a Comment